Zestaw ćwiczeń dla kobiet w ciąży

Troszcząc się o formę już w trakcie ciąży, poprawiasz swoje samopoczucie i przygotowujesz do porodu. Fitness w ciąży to także troska o przyszłe zdrowie Twojego dziecka.

Przed przystąpieniem do treningów, koniecznie zastosuj kilka wskazówek – dzięki temu ćwiczenia będą przyjemne i bezpieczne dla Ciebie i dziecka, unikniesz kontuzji i przemęczenia organizmu.

  • Jeśli jesteś w ciąży, zanim przystąpisz do ćwiczeń, skonsultuj się z lekarzem, aby potwierdzić, że nie ma przeciwwskazań do aktywności fizycznej w Twoim przypadku. Jeśli nie byłaś aktywna fizycznie przed ciążą, nie powinnaś zaczynać ćwiczeń w pierwszym trymestrze ciąży, dopiero w drugim, za zgodą lekarza. Jeśli ćwiczyłaś przed ciążą, możesz kontynuować aktywność, ale zmniejsz intensywność ćwiczeń i rezygnuj z tych, które mogą wiązać się z utratą równowagi, silnymi wstrząsami ciała, mocnym napinaniem mięśni brzucha. Za zgodą lekarza możesz ćwiczyć aż do rozwiązania.
  • Ćwiczenia zawsze poprzedzaj rozgrzewką – propozycję rozgrzewki znajdziesz wśród naszych treningów.
  • Nie zaczynaj ćwiczyć, gdy jesteś głodna – 1,5-2 godziny przed treningiem zjedz lekkostrawny, zdrowy posiłek, który dostarczy Ci energii.
  • Pamiętaj o piciu wody. Zadbaj o optymalną temperaturę pomieszczenia, w którym ćwiczysz. Gdy na zewnątrz panują upały, ćwicz np. rano lub wieczorami. Podczas zimy nie włączaj kaloryferów na maksimum.
  • Do ćwiczeń nie potrzebujesz specjalnego, drogiego stroju, profesjonalnego sprzętu czy dużej przestrzeni. Na podłodze rozłóż matę, nałóż wygodny, sportowy strój (np. legginsy i T-shirt). Ważne, by strój nie uciskał brzucha.
  • Ćwicz boso. W  okresie ciąży stopy muszą dźwigać dodatkowe kilogramy, a przez zmiany hormonalne,  które rozluźniają stawy, są również bardziej podatne na te obciążenia. Obniżają się łuki stopy, zmienia się jej kształt, a nawet wielkość. Wpływa to na całą postawę i funkcjonowanie ciała. Dbając o swobodę ruchów i aktywność stóp, zapobiegamy tym negatywnym zmianom. Poza tym częstym problemem kobiet w ciąży są obrzęki i bóle stóp – bez butów będzie Ci wygodniej ćwiczyć.
  • Do dwóch zestawów ćwiczeń wykorzystana została piłka gimnastyczna, ale ćwiczenia te możesz także wykonać bez niej.
Rozgrzewka

Każdy trening powinien być zawsze poprzedzony rozgrzewką – to bardzo istotny element aktywności fizycznej. Rozgrzewka obejmuje wszystkie części ciała i obniża ryzyko kontuzji. Dzięki rozgrzewce przygotujesz mięśnie
do wysiłku i aktywnie rozpoczniesz właściwą część treningu.

Lista partnerów NUTRICIA sp. z o.o.
  • La Millou (Smartino Sp. z o.o.)
  • Empik S. A.
  • Smyk S. A.
  • SKIPWISH Sp. z o.o. Sp. k.
  • Minty dot (Spółka Q Diamonds Sp. z o.o.)
  • CzuCzu (Bright Junior Media Sp. z o.o. Sp. k.)
  • Douglas Polska Sp. z o.o.
  • Estee Lauder (Poland) Sp. z o.o.
  • Apart Sp. z o.o.
  • YES Biżuteria Sp. z o.o.
  • DECATHLON sp. z o. o.
  • BYTOM S. A.
  • Sony Europe Limited Sp. z o.o.
  • White & Blach (DIVE MEDIA Sp. z o.o.)
  • BABY TULA POLAND Sp. z o.o.
  • Childhome (Stok P.H. Mariola Stokowska, Stokkids)
  • Vulli
  • JJ COLE
  • Whisbear Sp. z o.o.
  • Endo. (STUDIO MK Sp. z o.o. S.K.A.)
  • Happymum (PHU „HAPPY”)
  • Granatovo S.C.
  • YASUMI Sp. z o.o. Sp. k.
  • Danone Sp. z o.o.
  • ŻYWIEC ZDRÓJ S. A.
  • Kantar TNS S. A.
  • Apple Inc.
  • Google LLC's
  • Allegro.pl sp. z o.o.
  • SUPER-PHARM Poland Sp. z o.o.
  • Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska Sp. z o.o.
  • Hebe (Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja Sp. z o.o.)
  • Biedronka (Jeronimo Martins Polska S. A.)
  • Lidl Sp. z o.o. sp. k.
  • TESCO Polska Sp. z o.o.
  • Auchan Polska Sp. z o.o.
  • Carrefour Polska sp. z o.o.
  • „Piotr i Paweł” S. A.
  • Intermarché (SCA PR Polska Sp. z o.o.)
  • EKO HOLDING S. A.
  • DINO POLSKA S. A.
  • Netto Sp. z o.o.
  • KAUFLAND POLSKA MARKETY Sp. z o.o. Sp. k.
  • Stokrotka Sp. z o.o.
  • E. LECLERC POLSKA (Galec Sp. z o.o.)
  • POLOmarket Sp. z o.o.
  • Feedo Sp. z o.o.
  • eMAG (Agito Sp. z o.o.)
  • mamyzakupy.pl (L-W. LEBDA-WYBORNY Sp. j.)